Solo-project

Update 8 mei: nieuwste opnames!
In tegenstelling tot de upload bij de aanvraag hoor je hier de meest actuele versies van mijn nieuwe EP (in de maak)

How an I gonna Hold it (Pre-mix / unreleased)
Sweet Arousal (Pre-mix / unreleased)
Landscape (Pre-mix / unreleased)

Meer over de EPI Will Howl For you’ – Release 2025
Hoopvolle dagdromen & duistere nachtverhalen

Als ervaren wakkerligger en nachtwandelaar ken ik de vervreemding van de nacht maar al te goed. Door gebrek aan slaap vertoef ik overdag juist in dagdromen, en zo bevind ik me voortdurend in een andere realiteit.
Waar de dag draait om lichtheid en mijmeringen, is de nacht niet alleen het domein van de duisternis, maar ook van openbaring – de bedding waarin gedachten op hun plek vallen, verborgen waarheden boven komen drijven, en dat wat we niet makkelijk onder ogen zien juist wordt belicht.
In de EP breng ik deze hoopvolle dagdromen en duistere nachtverhalen bijeen.

Met: LAVALU (producer), Gijs Coolen (gitaar), Joost Wesseling (drums), Nathalie Schaap (contrabas), Roosmarijn Tuenter (altviool), Paul Rittel (cello), Pieter van Engelen (bugel), Fieke van den Hurk (mix), e.a.

Ontwikkeling Live-show

Mijn nieuwe songs vormen de basis van een groter plan: een intieme live-show waarin het publiek wordt uitgenodigd echt te luisteren en te ervaren. Een concert waarvoor ik ook mijn achtergrond in beeld en theater inzet. Audiomachinist Geert Jonkers (o.a. BOT, ‘Tinguely meets Tom Waits’), die eerder samenwerkte met onder meer De Staat en Marike Jager, wil ik hierbij betrekken voor de ontwikkeling van analoge soundscapes, als bedding voor het muzikale verhaal.

Hieronder een impressie van de eerste ideeën:

^ ‘Cracklebox’ die ruis en kraakgeluiden produceert bij aanraking (gevonden tussen de inboedel van mijn buurtgenoot).
^ Luisterschelpen met iPods, die het publiek de geheimen van de nacht kan toefluisteren (al ontwikkeld voor een voorstelling)
^ Onderzoeken: de werking van visuals die je via qr op je smartphone kunt activeren
^ Bijzondere instrumenten en geluidsobjecten van ‘audiomachinist’ Geert Jonkers (e.a.) en ouderwetse hoorspel technieken,
als bedding van het muzikale verhaal of om te verweven met de songs.
^ Werken met kleinschalige objecten en projecties op het podium.
^ Traditionele vormen van een concert heroverwegen: podiumpositie, opstelling, opkomst, toegift e.d. – nieuwe vormen en rituelen proberen.
^ Experimenteren met (subtiele) vormen van interactie met publiek (zonder de luisteraar uit zijn comfortzone te halen…^
Spelen met de verwachting voorafgaand aan het concert, bijvoorbeeld over de (geheime?) locatie, het openen van specifieke luistercontent,
creëren van muzikaal verhaal voorafgaand aan en ik de week na het concert?

Dank je wel voor je aandacht!

Facebook
Instagram